سرمایه گذاری 63 میلیون دلاری برای آغاز آزمایشات پانکراس پیشگام بیونیک iLet بر روی انسان

10ژانویه 2019- 63 میلیون دلار (تقریبا 50 میلیون پوند) برای تامین هزینه های آزمایشات انسانی پانکراس خودکار iLet[1]  ساخت شرکت بتا بیونیکس، توسط سرمایه گذاران به این پروژه اختصاص یافت.

در این دستگاه از تکنولوژی هوش مصنوعی برای کنترل تحویل انسولین استفاده شده است. شرکت سازنده ی این دستگاه  Beta Bionics Inc.، توسط پرفسور Damiano رئیس و مدیر عامل این شرکت و استاد مهندسی پزشکی در دانشگاه بوستون اداره می شود. او علاقمند به بهبود مراقبت از دیابت است؛ زیرا دیابت نوع 1 در فرزند او، که اکنون یک بزرگسال است، از سن 11 ماهگی تشخیص داده شد.

دستگاه iLet  طی سال ها تحقیق و آزمایش، بمنظور تقلید نقش پانکراس طبیعی ساخته شد. کمک مالی چند میلیون دلاری به شرکت بتا بیونیکس برای این پروژه، اجازه می دهد تا آزمایشات بالینی فاز سوم این دستگاه که در آن افراد مبتلا به دیابت نوع 1 از دستگاه iLet در خانه های خود استفاده خواهند کرد، به زودی آغاز شود. اجازه ی آزمایش این دستگاه در خانه توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده(FDA) در ماه مه سال 2018 صادر شد.اگر فاز سوم این تحقیق موفقیت آمیز باشد، FDA به شرکت بتا بیونیکس اجازه می دهد تا این دستگاه را برای استفاده عمومی عرضه کند.

دستگاه iLetترکیبی از نظارت مستمر گلوکز و فن آوری پمپ انسولین همراه با الگوریتم هایی است که با کمک هوش مصنوعی قادر به ردیابی سطوح گلوکز و ارائه ی مقادیر هوشمندانه ای از انسولین مورد نیاز بیمار است.

بتا بیونیکس همچنین نسخه ی دیگری از این دستگاه که قادر به ارائه ی دو هورمون گلوکاگون و انسولین می باشد را تولید نموده است. گلوكاگون می تواند به جلوگیری از خطرات هیپوگلیسمی كمک كند. تا به امروز، FDA تنها آزمایش پانکراس بیونیک تک هورمونی را در خانه تایید کرده است(دستگاهی که تنها انسولین را عرضه می کند، نه گلوکاگون). ما منتظر صدور تاییدیه برای سیستم هورمونی دو گانه در آینده هستیم.

پرفسور Damiano گفت: ما از اینکه توانسته ایم منابع مالی مورد نیاز این پروژه را تامین کنیم بسیار خوشحالیم. این یک نقطه ی عطف تاریخی برای Beta Bionics است، اما همچنین یک سابقه ی قابل توجه برای صنعت فناوری پزشکی و جامعه ی سرمایه گذار در این بخش است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/jan/pioneering-ilet-bionic-pancreas-receives-63m-usd-funding-92590814.html